KULTURA, GŁUPCZE!

Eurowizja a sprawa polska

Olaboga, taka histeria z powodu jednego festiwalu kiczu i kiepskiej piosenki. Kilka par półnagich piersi i broda, zdaniem niektórych, nie na tej twarzy co należy, wywołały medialne pranie po gębach i obrzucanie błotem. Błotem, którym zapewne i ja oberwę, gdy przyznam, że również nie jestem fanką Conchity Wurst.

Straszliwy dżender wychynął z ukrycia i podzielił Polaków. Kto pokochał Conchitę, ten prawy i zacny, komu nie przypadła do gustu ten wrogiem postępu, liberalizmu i tolerancji. No i masz babo placek: a gdzie miejsce dla mnie? Owszem, panna Kiełbasa mi się nie spodobała, co według niektórych komentatorów stawia mnie w jednym szeregu z PiS-em, katotalibami, księdzem Tadeuszem, zacofańcami obyczajowymi, Kaczyńskim etc. Tyle, że mnie jest doskonale obojętne czy Conchita alias Thomas jest kobietą, mężczyzną, jednym i drugim naraz, Arabem, żydem, gejem, lesbijką, czarnoskórym, hidźrą, fanem brydża, zbieraczem znaczków, miłośnikiem pająków, czy nawet agentem ubezpieczeniowym. Conchita łamie moje poczucie estetyki, i tyle. Nie jestem szafiarką, ale połączeniu suknia wieczorowa plus broda mówię stanowcze: nie. Tak jak połączeniu smoking plus broda. Eurowizja to konkurs piosenki i mam prawo nie głosować na wokalistów o nieodpowiadającym mi wizerunku scenicznym. Poprawka: miałam prawo, póki za wizerunkiem scenicznym nie skryła się ideologia. Polacy nie głosowali na Conchitę? Dla wielu oznacza to, że żyjemy w Ciemnogrodzie. Jasne. Poprawność polityczna zabija myślenie. Rewolucja zjada własne dzieci. Rewolucja, która mówiła, że odmienność mamy akceptować, bo uważamy to za słuszne, a nie dlatego, że taki jest odgórny przykaz.

bilde

Babę z plackiem przywołałam, zresztą, nie bez kozery. Bo o baby też poszło. Jak się okazało, jestem zacofańcem pełną gębą, bo podoba mi się „My Słowianie”. Nowa wersja też. Taka już płytka jestem, że nie samym Dostojewskim żyję, i lubię czasem obejrzeć/posłuchać/poczytać coś lżejszego. A tych co się oburzają, że to taki obciach, proszę o informację jaką „poważną” książkę ostatnio przeczytali, jaki „ambitny” film widzieli, kiedy byli w filharmonii. Paździerz i ogólna wiocha? Ano wiocha, Szanowni Państwo, wiocha. Kultura ludowa, jak sama nazwa wskazuje, pochodzi ze wsi. Dobrze, że Egipcjanie nie uważają piramid za wiochę, Japończycy chramów, a Holendrzy chodaków. Jakoś oni potrafią zrobić ze swojej kultury tradycyjnej produkt eksportowy, tylko my cierpimy na wieczny kompleks niższości: tacy to jesteśmy nienowocześni, zacofani, i w ogóle gdzie do Europy z taką cepelią. Lepiej się wbić w garnitur, i w sobotę wieczorem pomknąć z kolegami z korpo na suszi. A, i obowiązkowo fotkę na fejsika wrzucić, żeby świat zobaczył jak to sobie z pałeczkami dziarsko poczynamy. Szanowni moi, sushi to też był niegdyś pokarm wieśniaków…

Wszystko to nie oznacza jednak, że nie mam do Donatana i Cleo zastrzeżeń. Bo jak to? „My Słowianie”, a ani jednego Słowianina. Dziewczyny śliczne, ale popatrzyłabym też chętnie na przaśnego Słowianina, bez koszuli, jeno w kierpcach i parzenicy, dziarsko wywijającego, za przeproszeniem, ciupagą 🙂

(zdjęcie udostępnione na licencji Creative Commons 3.0)

One thought on “Eurowizja a sprawa polska

  1. Wiele komentarzy dot. eurowizji przeczytałam gdyż media krzyczą głośno próbując przekonać niewiernych jak cudowną artystką jest ono czyli pani kiełbasa….ale powyższy tekst powalił mnie na kolana…nie dość, że w pełni zgadzam się z autorką – bo nawet jako kobiecie na piękne słowiańskie piersi patrzyło mi się przyjemnie, to sam tekst mega przyjemnie się czyta…Blanko Katarzyno dziękuję za przyjemny poniedziałkowy poranek przy kawie i genialnej, w pełni tego słowa znaczeniu, lekturze.
    😉
    BDż

Skomentuj

