KSIĄŻKI

SMS LITERACKI: GRUDZIEŃ

Coś się kończy…coś się zaczyna. Początek i koniec to zawsze okazja do podsumowań i planów. Dziś więc SMS nie tyle grudniowy, co całoroczny.

Podobno jaki początek, taki i cały rok i u mnie, przynajmniej czytelniczo, to się w 2016 roku zdecydowanie spełniło. Zaczęłam, jak przystało na Nowy Rok, od petardy, czyli Silva rerum Kristiny Sabaliauskaite, później natomiast było co najmniej równie dobrze. Zdarzały się rewelacje, choćby Harda i Królowa Elżbiety Cherezińskiej, kilka pozytywnych zaskoczeń jak Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes, Pani mnie z kimś pomyliła Ilony Łepkowskiej i Szeptucha Katarzyny Bereniki Miszczuk, obyło się natomiast bez rozczarowań. Może przy Muzie Jessie Burton liczyłam na ciut więcej, Miniaturzystka wysoko postawiła jednak poprzeczkę, więc czepiać się nie będę. Były też odkrycia, do których należy Jakub Porada i jego Niezły numer, czyli dziewczyny w białych tenisówkach. Ta książka pokazuje, że można kogoś znać od lat, i nie wiedzieć jakie talenty w nim drzemią. Byli też nowi autorzy, którzy na pewną zostaną ze mną na długo: Hakan Nasser, Joanna Opiat-Bojarska, Jo Nesbø. Były książki trudne, choćby Czcij ojca swego Eli Sidi, zbyt bliskie moim własnym doświadczeniom życiowym, żeby wyszła a ich lektury bez emocjonalnego zamętu.

zrzut-ekranu-2016-12-31-godz-11-04-40

Top 5 minionego roku to zdecydowanie:

  • Harda i Królowa Elżbiety Cherezińskiej

  • Ósme życie Nino Haratischwili

  • Silva rerum Kristiny Sabaliauskaite

  • Niezły numer, czyli dziewczyny w białych tenisówkach Jakuba Porady

  • Maria Panna Nilu Scholastique Mukasongi

Lista książek naprawdę kiepskich jest, na szczęście, znacznie krótsza. De facto znajduje się na niej tylko jednak pozycja, czyli:

  • Wszystko jest po coś Michała Piroga

A liczbowo?

  • 2016 rok to 90 przeczytanych książek, czyli ilość szła w parze w jakością. Za mało jednak, żeby zrealizować wyzwanie Goodreads (100 książek);

  • tylko dwie książki udało mi się przeczytać w ramach wyzwania Wyczytuję domowe zapasy książek;

  • z liczbą 16 przeczytanych powieści, czyli więcej niż jedna miesięcznie, skończyłam wyzwanie Przeczytam polski kryminał w 2016 roku;

  • 23 książki na 40 przeczytałam w ramach Wyzwania Wielkiego Buka. Nieco więcej niż połowa, kiepski wynik, do poprawy w 2017 roku;

  • 32 książki na 32 obowiązujące, przeczytałam w ramach Wyzwania Książkowego 2016. Misja wypełniona w 100 procentach;

Tyle w kwestii podsumowań, czas na plany, czyli zeruję liczniki i zaczynam od nowa. Obstaję przy setce przeczytanych książek. Będzie trudno, uczę się jednak bycia optymistką. Pozostaję w wyzwaniach: Wyczytuję domowe zapasy książek oraz Przeczytam polski kryminał w 2017 roku, ponownie biorę udział w Wyzwaniu Książkowym 2017:

15776831_1677671475595161_7278031861909293311_o

oraz w Wyzwaniu Wielkiego Buka #WB2017:

wyzwanie2017

po raz pierwszy natomiast w Wyzwaniu Wiedźmowej głowologii:

15726957_10154430791808019_9035546593946624236_n

Poza tym zamierzam przeczytać 12 książek z listy BBC, skończyć przynajmniej połowę rozpoczętych serii (o tym szerzej w przyszłym tygodniu) oraz przeczytać ponownie Kroniki Wampirów Anne Rice, żeby zabrać się wreszcie do jej ostatniego tomu, bo to wstyd i hańba, że jeszcze go nie czytałam. To plany makro, a mikro, czyli te na styczeń, przedstawiają się następująco:

20161231_144253

A na koniec będę bluźnić, ale nie rzucajcie we mnie kamieniami. Nie tylko książki się bowiem liczą, równie ważni są również ludzie, z którymi o tych książkach można gadać. I gadać, i gadać…bez końca. U mnie to Karolina z bloga Tanayah czyta i Natalia z bloga Książkowe kocha, nie kocha. Dostałam od nich niesamowite pokłady pozytywnej energii, nie tylko czytelniczej. Dzięki dziewczyny, oddam z nawiązką w 2017 🙂

Pozostaje mi tylko życzyć Wam zaczytanego 2017 roku kochani! A dziś w nocy bawcie się szampańsko – czy to z bliskimi na imprezie, czy z książką pod kołdrą. 🙂

One thought on “SMS LITERACKI: GRUDZIEŃ

  1. Dziękuję kochana za takie miłe słowa :*

    Miałaś świetny czytelniczy rok, życzę równie dobrego lub jeszcze lepszego 2017 🙂 Ja się dziś przyjrzę wyzwaniom i podejmę decyzję, w których biorę udział, na pewno zapisuję się na to autorstwa Olgi 🙂

Skomentuj

